Lidé a kontakty

Tereza Stará
ředitelka Ekoškolky Rozárky

+420 777 123 690
reditelka.skolka@podhoubi.cz

Hana Weiser
ředitelka Ekocentra Podhoubí

+420 728 822 988
hana.weiser@podhoubi.cz

Alena Sladká
PR & marketing

+420 723 864 030
alena.sladka@podhoubi.cz

Martina Macháčková
finanční manažerka

+420 778 058 975
martina.machackova@podhoubi.cz

Simona Karlová
učitelka u Soviček v Troji
Hermína Motlová
učitelka u Soviček v Troji
Nicole Dittmannová
učitelka u Kulíšků v Troji
Hana Ševčíková
asistentka u Kulíšků v Troji
Tereza Drexnerová
učitelka u Soviček na Letné
Žaneta Fröde Vargová
učitelka u Soviček na Letné
Lenka Seifertová
učitelka u Kulíšků na Letné
Lada Fenclová
asistentka u Kulíšků na Letné
Adéla Králová
asistentka na Letné
Anna Březinová
asistentka v Troji
Helena Rohlíková
asistentka v Troji
Martina Tykvartová
provozní v Troji
Viktoriya Shnitser
provozní na Letné

Nicole Dittmannová

Od mala bylo mým snem dělat práci výjimečnou a různorodou, která by mne naplňovala. Od studia ochrany přírody jsem se nakonec dostala k práci s dětmi, kde jsem se našla a uviděla v ní smysl.

V rámci studia předškolní a mimoškolní pedagogiky jsem absolvovala praxe ve státních, soukromých, ale i lesních školkách, které mě svou blízkosti k přírodě a snahou lásku k přírodě předat, zaujaly nejvíce. Rozárku jsem našla přes Asociaci lesních mateřských škol, absolvovala jsem zde praxi a už tu zůstala - nejprve jako asistentka, nyní jako učitelka u Kulíšků. Zároveň vedu trojský Ekotým, což považuji za dokonalé spojení mé původní cesty - ochrany přírody a předškolní pedagogiky.

Svou lásku k přírodě se snažím předávat dětem a probudit v nich obdiv a zvídavost. Baví mne objevovat individuální osobnost každého dítěte a pomáhat ji rozvíjet.

Ve svém volném čase ráda sportuji, chodím do přírody, prozkoumávám středověké hrady, čtu a trávím čas s rodinou.

Hermína Motlová

Vyrůstala jsem v krásné krajině CHKO Třeboňsko v jižních Čechách a k přírodě obecně mám velmi vřelý a blízký vztah. Ráda bych tuto lásku a úctu k přírodě předala respektujícím a přirozeným způsobem také dětem.

Studovala jsem na gymnáziu Přírodní škola, z.ú., které v mnoha ohledech pozitivně ovlivnilo moje životní směřování. Později jsem vystudovala humanitní vědy na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy a v současné době studuji předškolní a mimoškolní pedagogiku na Vyšší odborné škole Evropská 33.

V rámci studia jsem absolvovala řadu praxí, jak v dětském domově, tak i ve státních a lesních školkách. Při studiu jsem absolvovala školení na oddílovou vedoucí a pracovala jako průvodkyně a lektorka dětských zookroužků, vzdělávacích programů a příměstských táborů v pražské zoologické zahradě. Následně jsem krátce pracovala ve státní školce.

Rozárka mě zaujala především svojí přátelskou otevřenou atmosférou a filozofií, která je mi osobně blízká. Těším se na společná dobrodružství a radost z objevování našeho vnitřního i okolního světa a jeho pokladů.

Ve volném čase ráda podnikám výlety do přírody, sportuji, zajdu si na výstavu, do kina nebo do divadla, čtu si, poslouchám hudbu, trávím čas s přáteli a rodinou, je toho spoustu, co mě baví.

 

Tereza Drexnerová

Má cesta k povolání učitelky ve školce nebyla přímočará. Při výběru střední školy jsem se rozhodovala mezi dvěma mě blízkými zájmy - prací s dětmi a prací se dřevem. Zvolila jsem si práci se dřevem, ale po několika letech si mě práce s dětmi stejně přitáhla a začala jsem brigádně vypomáhat ve školce. Našla jsem zalíbení v přípravě a realizaci činností pro děti, a rozhodla se přesměrovat svá studia na obor předškolní a mimoškolní pedagogiky, kde mě oslovila environmentální a polytechnická výchova.

Během svých praxí a brigád jsem si vyzkoušela práci v různých předškolních a mimoškolních zařízeních, od jesliček, mateřských škol, přípravné třídy i školní družiny. Ujasnila jsem si přitom, že mým cílem je pracovat s dětmi předškolního věku.

V Ekoškolce Rozárce jsem pracovala jako asistent pedagoga, a nyní budu učitelkou Soviček, která se těší na nové zážitky a zkušenosti s dětmi.

Ve volném čase se věnuji práci se dřevem, ráda chodím do přírody se psem, maluji a sportuji.

 

Žaneta Fröde Vargová

Po studiu předškolní a mimoškolní pedagogiky, jsem hned věděla, že práce s dětmi je tou zásadní náplní mého života. Vyzkoušela jsem si i práci ve speciálním zařízení, ale ve školce jsem se cítila nejlépe. Deset let jsem pracovala v různých státních školkách a moje cesta mě díky zálibě v přírodě zavedla až do Rozárky.

Ráda se s dětmi učím venku v přírodě a nejvíce mě baví vytvářet malé projekty s bádáním, zkoumáním a pokusy, které jsou hlavně zábavné a tvořivé.

Volný čas trávím nejraději se svou rodinou a přáteli. Fascinuje mě umění, miluji hudbu, koncerty a přírodu.

 

Hana Ševčíková

Jsem studentkou speciální pedagogiky na Masarykově univerzitě v Brně. Už od malička mě zajímalo, jak mohu pomáhat dětem s různými potřebami, a právě proto jsem se rozhodla pro tento obor. Kromě studia jsem absolvovala kurz asistenta pedagoga, který mi dal spoustu cenných zkušeností a praktických dovedností.

Práce s dětmi mě naplňuje a baví – měla jsem možnost si ji vyzkoušet nejen během praxe na základní škole, ale také během tříletého působení jako vychovatelka v diagnostickém ústavu a středisku výchovné péče. Práce s dětmi v tomto prostředí mě naučila hodně o trpělivosti, empatii a individuálním přístupu. Kromě toho, jsem vedoucí ve skautu, kde jsem aktivní od dětství.

Rozárka mě oslovila svým přístupem k dětem i k přírodě. Moc se mi líbí, jak školka podporuje u dětí lásku k přírodě a učení prostřednictvím objevování a zážitků.

Ve volném čase se ráda věnuji kreslení a malování, ráda peču pro své blízké, baví mě skauting, poslouchání hudby a chození na koncerty a ráda trávím čas s přáteli.

Dominika Klúčiková

Práce s dětmi mě nadchla již při mé praxi, kterou jsem si dělala při studiu učitelství hudby a historie na UK v Bratislavě. Po studiu jsem pracovala jako průvodkyně v Montessori školce, připravovala předškoláky na školu a vedla umělecký kroužek pro děti, na kterém jsme se věnovali různým technikám malby.

Nyní působím v Ekoškolce Rozárce jako učitelka třídy Soviček. Děti vedu ke kreativitě, samostatnosti a zodpovědnosti. Přistupuji k nim s respektem, snažím se je podporovat ve všech situacích.

Ve svém volném čase cvičím jógu a chodím plavat. Mám ráda kávu a prostředí kaváren, baví mě tvořit, modelovat, malovat a šít.

Veronika Iljuchina

Vystudovala jsem SOŠPg v Praze a od roku 2009 jsem učila v anglických mezinárodních školkách. Měla jsem tak možnost poznat nejrůznější kultury a národnosti, rozšířit si obzory nejen o český, ale i britský vzdělávací systém a zdokonalit se v anglickém jazyce. Na práci s dětmi mě baví nejvíce provázení dětí na jejich životní cestě. Být jim průvodcem, otevírat možnosti jejich kreativitě, podněcovat jejich zájem o život a blízké okolí.

Ekoškolka Rozárka mi dala možnost seznámit se s novou filozofií, respektující komunikací a svobodnou hrou. Našla jsem místo pro svou seberealizaci a svůj růst. V roce 2017 jsem začala jako učitelka ve třídě Kulíšků v Troji, v roce 2021 jsem se podílela na otevření nové pobočky na Letné a jejím vedení. Od března 2022 jsem přebrala pozici ředitelky Ekoškolky Rozárky.

Ve volném čase ráda relaxuji u šití, hrátek s vlnou, zpěvu, hře na klavír, zkoušení brnkání na kytaru. Ze všeho nejraději však sbírám v přírodě vše jedlé, pak to suším a schovávám na zimu.

Hana Weiser

Od dětství se obklopuji přírodou, jejíž proměny a schopnosti mě denně udivují. Můj obdiv ke všemu živému mě dovedl ke studiu Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy se zaměřením na ekologii a etologii zvířat a posléze v roce 2007 do Ekocentra Podhoubí, kde jsem postupně prošla od lektorování a tvorby EVP až po marketingové a finanční řízení, až jsem se od roku 2019 stala jeho ředitelkou.

Ráda si rozšiřuji obzory cestováním, četbou, semináři i rozhovory se zajímavými lidmi. Nejvíc nových podnětů k přemýšlení ale přichází od mých dětí.

Pavla Koukalová

Vystudovala jsem ČZU v Praze, obor Aplikovaná ekologie. V Ekocentru Podhoubí jsem v době studií pracovala jako lektor EVP, nyní zde pracuji jako finanční. Baví mě pracovat s čísly a tabulkami, spravovat projekty a zároveň se něco dozvědět o práci s dětmi.

Když zrovna nesedím u PC, tak trávím čas se svou tříletou dcerkou a manželem, nejraději na toulkách v přírodě v doprovodu našich pejsků. Dříve jsem byla aktivní skautkou s vlastním oddílem a také závodnicí v psím sportu agility. Nyní spíše lovíme kešky, jezdíme na kole, chodíme plavat nebo sbíráme houby.

Tereza Stará

Vystudovala jsem obor Sociální pedagogika VOŠSP v Praze. Z široké cílové skupiny, které se mohu v tomto oboru věnovat, jsem svou praxi zasvětila dětem. Prošla jsem si praxí v Klokánku, Základní logopedické škole nebo ve škole s prvky waldorfské pedagogiky.

V Ekoškolce Rozárce jsem působila jako učitelka u starších dětí čtyři roky. Myslím si, že školka by měla být laskavý, otevřený a bezpečný prostor, který dětem dává možnost objevovat okolní svět zcela přirozeně. A toto vše v Rozárce nacházím. Velkou inspirací je pro mě společné pozorování rytmu roku a pobyt venku s dětmi za jakéhokoliv počasí.

Během těchto čtyř let v Rozárce jsem absolvovala různé semináře a kurzy. Mimo jiné například Specializační studium koordinátora EVVO nebo seminář Učíme se venku. Vedle dětí jsem měla prostor skutečně vyrůst a rozvíjet se. A tak mě moc těší, že jako ředitelka, mohu být nyní průvodcem pro celý Rozárkovský tým a společně s dětmi, rodiči i učiteli školku utvářet.

Ráda trávím čas v přírodě, nejraději se procházím po horách i plážích s batohem a spacákem na zádech. Objevuji nová místa nebo se vracím na ta pro mě srdcová, mezi která patří například Šumava a Dánsko. Také se věnuji malování různými technikami, cvičím jógu, běhám, čtu knihy nebo trávím čas s mými blízkými.

Klára Skopcová

Vystudovala jsem obor Sociální pedagogika. Tři roky jsem pracovala s lidmi s mentálním znevýhodněním. Následně jsem žila několik měsíců ve Finsku, kde jsem se definitivně utvrdila v tom, že mě nejvíce láká práce s dětmi. Po návratu do Česka jsem pracovala přibližně dva roky v lesním klubu, kde mě vzdělávání dětí venku nadchlo. Stále jsem však hledala místo, kde bych mohla růst společně s dětmi, kde lze skloubit učení se od přírody a respektující přístup.

Ekoškolka Rozárka mě zaujala přístupem k dětem a snahou zapojovat do učení co nejvíce přírodu a zkoušení věcí na vlastní kůži. Na práci s dětmi mě baví, že se kvůli nim snažím být co nejlepším člověkem, musím na sobě neustále pracovat, a učím se od nich každý den.

Ve volném čase nejraději trávím čas se svým psem Dantem v přírodě.

Martina Tykvartová

Vystudovala jsem ekonomickou školu a několik let pracovala v různých kancelářských profesích. Pár let po narození dcery jsem zjistila, že mi v této práci něco chybí. Dlouho jsem hledala a našla jsem Ekoškolku Rozárku, kde pracuji na pozici provozní. Spojily se zde mé zájmy s životními zkušenostmi.

Jednou z mých zálib je zahrada. Zde odpočívám a nabírám energii, protože příroda a vše, co s ní souvisí je mi velmi blízké. Odtud vzešel i můj nápad vést kroužek zaměřený na péči o zahradu školky. S dětmi se věnujeme i ptáčkům, kteří pravidelně přilétají na krmítko.

Učím děti pěstovat zeleninu a bylinky, které jsou pak součástí svačin. Baví mě je vymýšlet a připravovat tak dětem pestrou stravu.

Simona Karlová

Před nástupem do Rozárky jsem na Karlově univerzitě vystudovala učitelství pro mateřské školy se zaměřením na hudební výchovu. V průběhu studia jsem na praxích a brigádách navštívila státní i soukromé školky (Zdravá mateřská škola, Montessori, Začít spolu).

Do Rozárky jsem přišla hned po dokončení studia. Přilákala mě respektující komunikace mezi malými i velkými a také spousta času stráveného venku. Ve třídě mě děti často vidí s kytarou nebo u klavíru.  Baví mě také všemožné modelování či stavění. Učila jsem ve třídě Kulíšků v Troji a od tohoto roku povedu trojské Sovičky. Každou středu povedu i odpolední kroužek Školičku pro předškoláky .

Ve volném čase jsem ráda venku s pejskem, poslouchám hudbu, pletu a háčkuji nebo jsem na cestách po světě.

Barbora Humlová

Studovala jsem pedagogické lyceum a pokračovala studiem historických věd. Ty jsem předčasně opustila a začala se věnovat výchovné dramatice a divadlu.

Po zkušenostech s asistencí na ZŠ je Ekoškolka Rozárka osvěžující změnou a v práci zde nacházím smysl. S dětmi jsem tu každé odpoledne, které trávíme převážně volnou hrou a můžeme se společně vyřádit. Líbí se mi, že tu mám prostor ke každému dítěti přistupovat individuálně a rozvíjet jeho osobitost a fantazii.

Volný čas trávím v divadle, ať už jako divák nebo tvůrce, v tělocvičně, kde tančím, doma s knihou a svojí kočkou nebo někde venku. Ráda se hýbu, vytvářím nebo interpretuji příběhy a jezdím na výlety kamkoliv, kde jsou stromy, skály nebo zajímavé historické památky.

 

Míša Holčáková 

Pocházím z Krušných hor a vždycky mě to táhlo k přírodě. Mám vystudovanou obchodní akademii a vyšší odbornou školu cestovního ruchu. Ve dvaceti letech jsem se odstěhovala do Spojených států amerických, kde jsem během let získala řadů zkušeností v oblasti dětského rozvoje a psychologie. V multikulturním světě jsem poznala mnoho etnických názorů na výchovu a vzdělávaní dětí. Absolvovala jsem kurz nenásilné komunikace.

Ekoškolka Rozárka mi ukázala, že respektující přístup patří dětem i dospělým. Láká mě vnímat svět optikou dětí. Ukazují mi, jak být a žít v přítomnosti. Líbí se mi, že chodíme ven za každého počasí. A že tu opravdu všichni mají čas vyrůst.

Před mateřskou dovolenou jsem pracovala jako paní učitelka u Kulíšků v Troji. Aktuálně pomáhám na letenské pobočce jako asistentka.

Ve volném čase se věnuji rodině, hudbě, tanci, turistice s kočárkem po horách, psychologii a osobnímu rozvoji. Ráda si rozšiřuji obzory cestováním.

 

Zuzka Kubínová 

Vystudovala jsem biologii na PřF UK, obor Anatomie a fyziologie rostlin, a věnovala jsem se rozmanitým činnostem od mikroskopování, přes výuku až po organizování akcí Erasmus klubu. Stále víc mne však lákala práce s dětmi. Začala jsem na příměstských táborech, a protože jsem zjistila, že práce s dětmi mě naplňuje víc než věda, absolvovala jsem kurz a získala profesní kvalifikaci chůvy.

V Rozárce jsem absolvovala praxi a její prostředí mne nadchlo. Milý přístup k dětem, k dospělým i k přírodě ve mně vyvolal pocit, že bych chtěla být její součástí. Přání se mi splnilo a jsem odpolední asistentkou v Troji. Myslím si, že se s dětmi můžeme navzájem mnohému naučit. Baví mne pozorovat svobodnou hru dětí a jejich objevování světa. Ráda pracuji ve skutečném světě, bez počítače.

Snažím se žít udržitelně, mít nízkou ekologickou stopu. Navzdory tomu ráda cestuji do přírody i za památkami, v posledních letech se mi to daří pozemní cestou, od malička nejraději jezdím vlakem.

Ráda se věnuji dobrovolnickým činnostem v přírodě, Rozárku jsem objevila díky akcím Ekocentra Podhoubí v branickém sadu.

Lada Fenclová

Už během studia jsem trávila čas s dětmi, několik let jsem vedla skautskou družinu a podílela se na přípravě táborů a akcí pro děti. Po gymnáziu jsem studovala na ČVUT obor Geodézie a kartografie, poté nastoupila do Mapové sbírky Přírodovědecké fakulty UK. V průběhu mateřské dovolené jsem absolvovala kurz Nevýchova, webináře od Teorie typů či klubu Dovychovat. Když se ke mně dostala nabídka asistentky v Ekoškolce Rozárce, neváhala jsem.

V Rozárce pracuji, protože ráda trávím čas s dětmi a věřím, že si můžeme společně nejen hrát, ale také objevovat a učit se. Jsem ráda, když můžeme pozorovat pokroky a sdílet radost z úspěchů. Věřím, že můžu být dětem průvodcem a oporou při poznávání světa.

Pojem volného času se pro mě se dvěma dětmi dost proměnil. Místo hudebního vyžití ve sboru či orchestru teď už jen poslouchám hudbu při péči o domácnost.

Helena Rohlíková

Vystudovala jsem VŠE v Praze obor mezinárodní obchod. Pracuji na částečný úvazek na pozici asistentky v malé firmě. Působila jsem jako au-pair ve Francii, Belgii a Velké Británii. Absolvovala jsem kurz Respektovat a být respektován.

V Rozárce vypomáhám od roku 2019. Líbí se mi zdejší přístup k dětem a častý pobyt venku za každého počasí.

Ráda trávím čas v přírodě, ať už pěšky nebo na kole. Zajímám se o permakulturu a udržitelný způsob života. Sem tam si zacvičím jógu.

Tereza Zemanová

Původně jsem studovala výuku anglického jazyka pro mateřské školy, ale později jsem se přesunula přes anglickou filologii k sociální psychologii. Ve volném čase jsem si hrála s bratranci a sestřenicemi, u kterých jsem se naučila pracovat s neverbální komunikací dětí, protože mezi námi stála jazyková bariéra.

Po několika letech kancelářské práce jsem se rozhodla vrátit se ke kořenům a k tomu, co mě opravdu baví, a začala pracovat v Ekoškolce Rozárce. Už po krátké době jsem byla příjemně překvapená, jak naplňující a podnětná je práce s dětmi, obzvláště ve skvělém kolektivu Rozárky.

Čas, kdy nejsem ve školce, trávím tancem, studiem psychologie nebo jazyků, čtením knih, a ráda běhám.

Anna Picková

V současné době studuji na FF UK obor psychologie. S vedením dětí jsem začínala před sedmi lety ve skautském oddílu Světlušek. Od té doby organizuji skautské tábory, výpravy a pravidelné schůzky. Další zkušenosti jsem získala jako dobrovolník v organizaci Nautis, kde jsem pracovala s dětmi s PAS.

Ekoškolka Rozárka mě zaujala respektujícím přístupem k dětem, vztahem k přírodě a k ekologii, což jsou hodnoty, kterým přikládám velkou váhu.

Ve volném čase ráda podnikám výlety do přírody i do zahraničí, věnuji se dobrovolnictví, sportu, pedagogice a výchově.

Doubravka Klementová

Po gymnáziu jsem studovala na vysoké škole obor Všeobecná sestra. Jsem dlouholetá vedoucí skautského oddílu, kde jsem také pět let asistovala chlapci s Downovým syndromem. Absolvovala jsem kurz chůvy, pracovala jsem v Lesní školce v Libčicích nad Vltavou.

Práce v Ekoškolce Rozárce mi přináší každý den radost ze smysluplné práce, bytí teď a tady i pobyt venku, jak jen to jde.

Ráda si hraji a objevuji. Mou vášní je chůze, běh, plavání, jízda na kole, pobyt v přírodě a večerní povídání a zpěv u ohně.

Lukáš Kubín

Vystudoval jsem SOŠPg v Nové Pace se zaměřením na předškolní a mimoškolní pedagogiku.

V univerzitní školce v Liberci, kde jsem rok pracoval jako učitel, jsem se blíže seznámil se systémem Montessori a s prvky Waldorfu. Několik let jsem vedl volnočasový kroužek LARP se zaměřením na dramatickou tvorbu a improvizaci ve volnočasovém středisku K-klub v Jičíně.

V Ekoškolce Rozárce působím osm let. Roky utekly jako voda a při pohledu zpět jsem zjistil, že i já jsem zde "měl čas vyrůst"

Ve volném čase se rád věnuji hudbě, deskovým hrám, šermu, larpu, slack-line a trempování.

Alena Sladká

Vystudovala jsem marketingovou komunikaci na VŠFS v Praze. Z mých pracovních zkušeností mě nejvíce bavila práce asistentky a manažerky distribuce v redakci časopisu Zlatý řez, marketingové manažerky pro zastoupení japonské značky monitorů EIZO v ČR nebo v tiskovém servisu Filmového festivalu Litoměřice.

Ekoškolku Rozárku jsem objevila, když jsem hledala školku pro svou dceru a nadchla mě natolik, že jsem pro ni začala pracovat. Moc mě těší její celkové klima a to, že ho mohu spoluvytvářet. Mám na starosti marketing nejen pro školku, ale pro celé Ekocentrum Podhoubí.

Mám ráda filmy, fotky, knížky, kulturu. Je mi dobře v přírodě i v kavárně. Zajímá mě téma vzdělávání a baví mě nahlížet do dětského světa.

Adéla Králová

K dětem mám blízký vztah od dětství, vyrůstala jsem v týmu tanečníků a byla součástí taneční školy, ve které tančily děti od malička.

Po absolvovaných kurzech jsem začala pracovat v dětské skupině Duhová kopretina, a právě tam jsem zjistila, že přímá práce s dětmi mi dává smysl a naplňuje mě. Při stěhování do Prahy jsem hledala podobnou školku Duhovce a poštěstilo se mi, narazila jsem na Rozárku. Rozárka je hezké a bezpečné místo pro duši dětskou i tu mou.

Volný čas trávím nejradši s kamarády nebo v přírodě s pejskem. Mám ráda cestování, chození po horách a Španělsko.

Barbora Humlová

Studovala jsem pedagogické lyceum a pokračovala studiem historických věd. Ty jsem předčasně opustila a začala se věnovat výchovné dramatice a divadlu.

Po zkušenostech s asistencí na ZŠ je Ekoškolka Rozárka osvěžující změnou a v práci zde nacházím smysl. S dětmi jsem tu každé odpoledne, které trávíme převážně volnou hrou a můžeme se společně vyřádit. Líbí se mi, že tu mám prostor ke každému dítěti přistupovat individuálně a rozvíjet jeho osobitost a fantazii.

Volný čas trávím v divadle, ať už jako divák nebo tvůrce, v tělocvičně, kde tančím, doma s knihou a svojí kočkou nebo někde venku. Ráda se hýbu, vytvářím nebo interpretuji příběhy a jezdím na výlety kamkoliv, kde jsou stromy, skály nebo zajímavé historické památky.

 

Veronika Řehořová

Moje profesní cesta s dětmi začala zhruba před deseti lety, když se mi změnily hodnoty osobního a s ním i pracovního života.

První zkušeností byla práce s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí. Poté jsem prošla několika soukromými školkami i jednou státní, věnovala se dívce s PAS a několika dětmi s ADHD. Absolvovala jsem kurz chůvy a vystudovala VOŠ se zaměřením na předškolní a mimoškolní pedagogiku. Veškeré pracovní zkušenosti mě posunuly a postupně dovedly k zaměření spíše na menší skupiny a na děti nejmladšího věku, které potřebují naši trpělivost a porozumění v začínajícím vstupu do společnosti.

Na Rozárce mám ráda pohodovou atmosféru, otevřenou komunikaci a respektující přístup mezi námi všemi, ať malými či velkými.

Ve volném čase se věnuji spánku, přátelům (i těm čtyřnohým) a svým dvěma dětem (16, 21).

Lenka Seifertová

Pracovala jsem ve státní školce a o prázdninách jezdila jako vedoucí na dětské tábory. Poté jsem se věnovala jinému oboru, ale k rozmanité a tvůrčí práci s dětmi mě to opět táhlo. Absolvovala jsem kurzy Chůva v dětské skupině, Žít s respektem a pracovala v komunitní lesní školce.

V Ekoškolce Rozárce mám na starosti skupinu dětí ve věku od dvou let. Baví mě povídat a hrát si s nimi, společně poznávat přírodu a zlepšovat si kondici pobytem venku za každého počasí. Ráda vymýšlím a hledám aktivity, kterými děti můžu inspirovat a podpořit v jejich všestranném rozvoji. Díky tomu, že je skupina malá, mohu se dětem věnovat s citlivostí, respektem a pochopením pro individualitu každého z nich.

Ve volném čase ráda relaxuji při procházkách v přírodě, při jejím pozorování, zkoumání a vnímání všemi smysly nebo jdu na svižnější výlet s přáteli a s trekovými hůlkami. Odpočinout si a nabrat síly mi pomáhá spánek, ticho, přírodní zvuky a vůně nebo poslech hudby. Ráda a hodně čtu populárně-naučnou literaturu, poslouchám podcasty nebo webináře.

Anna Březinová

Vyrostla jsem v Beskydech, kde mě od malička obklopovala nádherná krajina. Pobyt venku byl vždy přirozenou součástí mého života, a proto je pro mě důležité pracovat s dětmi v prostředí, které podporuje respektující přístup, tvořivost a úctu k živému světu.

Vystudovala jsem střední veterinární školu, kde jsem měla možnost pracovat se zvířaty i dětmi, například při hipoterapii. Práce s dětmi mě vždy naplňovala – mám zkušenosti jako asistentka učitele ve volejbalovém kroužku pro děti 1. a 2. třídy a ráda s nimi trávím čas venku, kde společně objevujeme svět kolem nás.

Ve volném čase nejraději chodím do přírody, kde nacházím klid a inspiraci. Jsem milovnicí zvířat a chovatelkou koček, což mi pomáhá rozvíjet trpělivost a empatii – vlastnosti nepostradatelné při práci s dětmi. Ráda také čtu, věnuji se keramice a poslouchám podcasty, díky kterým se neustále učím něco nového.

Těší mě společná dobrodružství s dětmi, kdy si hrou a objevováním budujeme vztah k okolnímu světu i sami k sobě.